» » » چطور می توان از افسردگی خلاص شد و یا آن را درمان کرد
قسمت هشتم ( 8 ) سریال قهوه تلخ برای دانلود در سایت قرار داده شد...

برترین نرم افزارها

    Template not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tplTemplate not found: /templates/tara/tdown.tpl.tpl
« قبلی بعدی »

گالری عکس

ویدیو کلیپ

تاریخ و ساعت انتشار : 16 اردیبهشت 1398, 14:10 تعداد نظرات: 0 بازدید از مطلب:46
  • امتیاز منفی
  • 0
  • امتیاز مثبت

افسردگی یک حالت روانی (احساسی ) است که همگان در لحظاتی به آن دچارمی شوند.مثل فوت یک عزیز یا نمره کم آوردن و شرایط مشابه که امکان دارد همه افراد در این شرایط حالتی از افسردگی را از خفیف تا شدید را تجربه می کنند.

 

به تعبیری دیگر افسردگی حالتی از اندوه، ناامیدی و بیچارگی همراه با کندی و رخوت در فعالیت‌های فیزیولوژیکی و روانی است. حالتی مشخص همراه با غمگینی، گرفتگی، بی‌حوصلگی، کاهش عمیق میل به فعالیت‌های لذت‌بخش روزمره مثل ورزش، تفریح و غذا خوردن است. افسردگی در افراد بالای چهل سال شایع است و با آشفتگی و بی‌قراری همراه است.

  

ورزش راهی برای درمان افسردگی

ورزش هم در مدت کوتاه و هم در طولانی مدت یک داروی ضدافسردگی مفید است. ورزش باعث کاهش افسردگی در میان همه جمعیت های مورد مطالعه شده، بیشترین تاثیر را در افرادی داشته که از فعالیت بدنی بیشتری برخوردارند. ورزش در همه طبقات سنی به میزان قابل ملاحظه ای از افسردگی می کاهد، هر چه بر سن افراد افزوده شود، کاهش افسردگی در اثر آن بیشتر است. ورزش برای هر دو جنس زنان و مردان سودمند است و به صورت ضدافسردگی مناسبی عمل می کند.

 

پیاده روی و دوی آرام بیش از سایر انواع حرکات ورزشی مورد مطالعه قرار گرفته اند اما همه انواع شامل هوازی و بی هوازی در کاهش افسردگی موثرند.هر چه مدت برنامه ورزشی و تعداد جلسات آن بیشتر باشد ، تاثیر آن در کاهش افسردگی بیشتر است. موثرترین و بهترین روش درمان افسردگی همراه ساختن روان درمانی و ورزش است. بنابراین متخصصان، ورزش را به عنوان بخشی از برنامه درمان افسردگی به بیماران توصیه می کنند.

 

ورزش ضد افسردگی

ورزش هم در مدت کوتاه و هم در طولانی مدت یک داروی ضدافسردگی مفید است

 

سه نوع ورزش نقش زیادی در کاهش افسردگی دارند که عبارتند از :

 

دویدن:

دویدن برای سلامتی بسیار مناسب است. این ورزش کالری سوزی بالایی دارند و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تنها پنج ‌دقیقه دویدن در روز طول عمر را افزایش می‌دهد. دویدن بر روی روحیه نیز تاثیر مثبت دارد.

 

یکی از محققان در این باره می‌گوید: دویدن تغییراتی در انتقال دهنده‌های عصبی همچون سروتونین و نورپینزین ایجاد می‌کنند که باعث احساس خوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که دویدن تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد.

 

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش مانند داروهای ضد افسردگی عمل می‌کند و می‌تواند افسردگی های مزمن را با کمک رشد نرون های جدید در مغز کاهش دهد. دویدن خواب شب را راحت‌تر می‌کند و باعث افزایش حافظه و کاهش استرس نیز می‌شود.

 

پیاده روی در جنگل و طبیعت:

سعی کنید مسیرهای پیاده روی در جنگل و طبیعت را طی کنید. طبیعت تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اضطراب می‌شود و ترشح هورمون آرامش بخش را در بدن افزایش می‌دهد. ضمنا این کار حافظه را نیز بهبود می بخشد.

 

یوگا:

بررسی‌های انجام شده در سال 2007 نشان داده است که انجام ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین یوگا برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود.

 

در سال 2012 گروهی از محققان تاثیر یوگا بر استرس را بررسی کردند. آنها دریافتند که این ورزش تاثیر زیادی بر کاهش نشانه های افسردگی و استرس دارد.

 

یکی از محققان در این باره می‌گوید: یکی از ویژگی‌های خوب یوگا این است که این ورزش بر پایه حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد. بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.

 

هنگامی که فرد تنفس عمیق انجام می‌دهد احتمال اضطراب و استرس کاهش می یابد.

 

لینک کوتاه: http://bijaronline.ir/?newsid=823


نظرات کاربران

ارسال نظر

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با بیجار آن لاین، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
نام شما :* ایمیل :*

کد امنیتی :* عکس خوانده نمی شود

پنل کاربری

مجله اینترنتی


تگ های برتر سایت

bijar bijarcity bijaronline اخبار اجتماعی بیجار اخبار بیجار استان کردستان امیرنظام امیرنظام گروسی ایران بام ایران برنامه بسیار بیجار بیجار آن لاین بیجار آنلاین بیجار بام ایران بیجار سیتی بیجار کجاست بیجار گروس بیجارسیتی بیجاری تاریخی جوانان خانواده دارای درمان زندگی شهرستان شهرستان بیجار فرهنگی میرزا هنرمند بیجاری کردستان گردشگری گروسی
امروز: شنبه، 4 خرداد 1398
مجموع آی پی ها: 934
مجموع صفحات بازدید شده: 3806
تعداد آی پی های امروز: 66
تعداد آی پی های دیروز: 201
تعداد بازدید های امروز: 399
تعداد بازدید های دیروز: 776
تعداد کاربران میهمان: 4 نفر
مجموع کاربران آنلاین: 4
Scroll to Top